vrijdag 15 februari 2013

PEG gehad!

Ssssssssst….! Ik lig heerlijk te slapen nu (vrijdag 15 februari om 22.00 uur), dan wel niet in mijn bedje, maar in de schommel. Maar vooruit, ik slaap! Eindelijk!! Papa en mama zitten al vanaf 18.30 uur verplicht in de keuken, zodat ik niet wakker word. Ik heb een lange dag gehad en die begon al heel vroeg vanochtend.

Vroeg uit de veren
Ik werd al om 5.50 uur wakker! Uit mezelf! Terwijl ik pas om 1.00 uur was gaan slapen. Ik slaap al de hele week pas ver na twaalven, dus ik was niet happy vanochtend! Om half 7 in de auto richting Zwolle. Dat vind ik dan wel weer interessant hoor! Maar door het vele slaapgebrek de laatste tijd, had ik veel last van epilepsie = niet fijn! Tegen 8 uur werd ik naar de operatiekamer gebracht. Papa hield mij vast toen ik een kapje op mijn neus kreeg gedrukt = ook niet fijn! Papa en mama vonden het ook helemaal niet leuk om mij zo achter te laten. Gelukkig werd ik na 20 minuten  al weer wakker en had ik ein-de-lijk geen plakkers meer op mijn gezicht! Wel een gaatje in mijn buik net onder de ribben met een lange slang eraan vast: de PEG-sonde.



Een foto van mijn PEG-sonde houden jullie nog tegoed.

N iet fijn
Na een paar minuten rustig te hebben gelegen op de uitslaapkamer, voelde ik me toch niet meer fijn en heb een tijd gehuild. Pas toen papa en mama mij op de afdeling op de arm namen en met mij gingen lopen werd ik rustiger. Maar ze moesten niet gaan zitten hoor! Dan zette ik het weer op gillen. Maar ja.. 12,3 kg… hoe lang hou jij dat vol? Maar na een tijdje heb ik toch best fijn een uurtje gespeeld met mijn belletjesmolen.


Daarna werd het toch weer minder. Honger? Misselijk? Zere keel? Ik mocht pas om half 12 weer een beetje voeding (de laatste voeding had ik de avond ervoor gehad om 19 uur!), maar echt veel beter ging ik me er niet door voelen. Toch zijn we maar naar huis gegaan, want thuis voel ik me toch altijd het best.

Misselijk
Maar helaas… waarschijnlijk was ik toch niet lekker van de narcose en heb thuis er alles uitgespuugd. En pijn dat dit deed! Papa en mama hebben me nog niet vaak zo horen huilen/schreeuwen. Mijn keel is al rauw van de operatie en dan ook nog de zure melk erlangs. Tenminste… papa en mama denken dat het dat was… blijft maar gissen bij mij.

Maar goed… van mijn speentje ging ik alleen maar kokhalzen en zonder speen slaap ik niet in… Toen hebben ze me maar lekker voor een DVD gezet. Heerlijk is dat als je ziek bent! Ik heb er vanmiddag wel 7 gezien! Halverwege de middag zat het me nog niet helemaal lekker en toen heeft mama mij maar ORS gegeven. Zo krijg ik toch mijn vocht binnen en alles wat nodig is.

Slapen
Aan het einde van de middag heeft mijn papa mij nog in bed gelegd, maar dat vond ik nog steeds niet leuk. Dan maar in de schommel… en laat ik daar toch om 18.30 uur als een blok in slaap vallen! Ik lig dus nu al bijna 3 uur te snurken!!
Ondertussen is er allemaal visite geweest, maar die moesten ook verplicht in de keuken blijven… hihi! Alles4Sam!

Hopelijk gaat het morgen weer beter met me. Vanavond om 23 uur komt de KinderThuisZorg en die kan lekker voor mij zorgen en mij in de gaten houden vannacht! En papa en mama kunnen even bijkomen van deze lange, indrukwekkende en emotionele dag!

 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten