zaterdag 23 februari 2013

Een week met PEG

Ik heb mijn PEG nu een week en tot nu toe gaat het heel goed! Ik heb er geen last van gelukkig. Mijn wangen beginnen te genezen, maar zijn nog wel rood hoor. Nog even geduld hebben. Maar kijk hoe mooi het al is:


 
Ontluchten
Ik vertelde al eerder dat mijn papa en mama hoopten dat ze veel lucht uit mijn buikje kunnen trekken d.m.v. een grote spuit, maar dat ze daar niet zo in geloofden. Bij Matthias lukte dat niet zo goed. Maar……. het lijkt erop dat het bij mij wel wil! Als ik een sondevoeding heb gehad, dan halen mijn papa of mama eerst de lucht eruit, voordat ze de sondeslang doorspuiten. Ze halen er toch iedere keer minstens 10cc lucht uit, maar meestal is het veel meer. Tot wel 150cc! Dit doen ze verschillende keren per dag. Het scheelt mij veel boeren en het geeft mij veel verlichting.  En het scheel papa en mama heel veel mij optillen! Deze week ook beter geslapen dan de weken ervoor…. Misschien ook wel een positief gevolg ervan (niet te hard zeggen hoor).

 
PEG foto
Ik zou ook nog een foto van de PEG laten zien, nou hier ie is dan.
Een soortegelijk schijfje zit ook aan de binnenkant van mijn maag en die twee schijven houden de sondeslang op zijn plek.

 
Medicijnen
Het afbouwen van de medicijnen gaat gelukkig nog steeds goed. Af en toe heb ik even mijn mindere momenten, maar vandaag ben ik supervrolijk! Gisteravond was ik ook in zo’n dolle bui. Ik moest zo vreselijk schateren om Benno, dat is een grote vriend van mij!

Ik heb een tijdje best veel medicijnen gekregen, waarschijnlijk aan de hoge kant. Nu wordt het langzaam minder, maar daardoor word ik waarschijnlijk weer actiever en helderder! Ik begin ook weer te rollebollen door de box, dat heb ik maanden niet gedaan. Zo leuk joh!

Jubileum zwemvereniging De Eerste Kolk
Vorige week zaterdag bestond de zwemvereniging ‘De Eerste Kolk’ 40 jaar. Die dag was het feest in het zwembad in Genemuiden voor leden en oud-leden!  De giften die de vereniging kreeg, gingen allemaal in de collectebus van Forza4Sam! Geweldig toch!? Opbrengst:  369,10 euro!

Nog meer blogberichten
Hieronder volgen nog een aantal nieuwe blogberichten. Vergeet ze niet te lezen, want ze gaan stuk voor stuk over zulke leuke acties!!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten