zaterdag 12 januari 2013

7000 EURO!!!

Jullie zullen wel denken: wanneer komt er nou weer ’s een update van Forza4Sam? Nou ik ben de laatste tijd erg aan het spoken ’s nachts en niet zo’n beetje ook. Weet niet waarom ik nou niet kan slapen. Vannacht was ik ook weer van 23.30 uur tot 4.30 uur wakker! Om uiteindelijk in mijn oude wandelwagen in slaap te vallen. Gelukkig voor papa en mama was er dit keer Esther van de KinderThuisZorg die voor mij zorgde, dus zij konden wel slapen. Maar dit vreet dus erg veel energie, ook van mijn papa en mama en schieten er vele dingen, zoals de blog, erbij in.

Maar we willen jullie toch laten weten wat er allemaal gebeurd in en om huize Brouwer, dus bij deze (mama zit weer fris als een hoentje op de bank met de laptop op schoot na een goede nacht slaap ;-))

7000 Euro!!!
Vorige week zaterdag 5 januari werden we verwacht in ‘d Olde Soldoat, want de opbrengst van de Winterspirit en Sam-request zou worden bekend gemaakt. Ik mocht mee! Er waren veel vrienden en familie op af gekomen. Erg leuk! Jos van Wamel van de St. Energy4All met zijn vrouw waren er ook. Maar ook een hele rits pers en fotografen! Wow! ’t Was echt FLITS FLITS FLITS op het ‘moment supreme’! 7000 Euro, wie had dat nou verwacht!

Johan Snel vertelde dat medewerker Corwin van Dijk wel weer een DOS-request wilde starten. Tante Essie is erg gek met mij en kwam met het idee om dit keer de opbrengst naar Forza4Sam te laten gaan. Het werd dus een Sam-request! Iedereen was zo enthousiast; voordat Sam-request officieel was gestart, werd er al volop geboden op plaatjes en stroomde het geld binnen. De eerste dag was op de Winterspirit: verkoop van drankjes en gerookte frikandellen, leverde al bijna 1000 euro op! Daarna ging het als een tierelier in DOS. Groepen bezoekers hadden vaak een potje met geld op de bar staan voor drankjes, maar nu stond er ook een potje met geld voor Sam-request ernaast! Voor voetbalnummers moest er minimaal 10 euro ingelegd worden en nog werden die veel aangevraagd. Maar ook is K3 aangevraagd (dank aan nichtje Lise)!
Op de donderdag tussen kerst en oud & nieuw was er ’s middags poedelkaarten. Toen de prijzen werden verdeeld, was er nog één prijs over. Die is per opbod geveild en een simpele vleesschaal leverde 80 euro op! De kaarters vonden dit zo leuk dat vele hun prijzen weer hebben ingeleverd en ook hebben geveild (en ze gingen dus bieden op hun eigen prijzen!). Een half litertje Jenever was zo maar 80 euro waard! En de klapper: twee rookworsten en een grilworst 101 euro!! Nou ja zeg! De totale opbrengst 1160 euro!
Johan Snel: "Als cafébaas ben je blij wanneer je klanten krijgt. Maar als ze zevenduizend euro ophalen voor het goede doel, ben je ook nog trots”. Dat kun je zeker zijn Johan! Ik ben ook supertrots op jou en Corwin en tante Essie, alle andere medewerkers en natuurlijk de bezoekers!
 
De hele rits pers waar ik het net over had, die hebben allemaal leuke stukje geplaatst in de kranten en op nieuwssites. Ook zijn er vele foto’s en een filmpje gemaakt door Benny Breman. Daar zie je ook op dat mijn papa een toespraak houdt. Dat is eigenlijk helemaal niks voor hem, maar toch pakte hij stoer de microfoon in handen om iedereen te bedanken. Zie: http://www.breman.net/item/6079/
En De 3Zwartewatersteden plaatste dit stukje:
 



Maandag 7 januari stonden we in de Stentor:


Oliebollen
Al weer wat langer geleden, op oudejaarsdag, hebben Ruben en Naftalie, oliebollen gebakken. De opbrengst ging naar Forza4Sam: 125,30 euro!
 
 
Dank je wel Ruben en Naf! Papa en mama vonden de oliebollen heerlijk!
 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten