donderdag 7 augustus 2014

Collecte, vakantie enzo!



Pfff... het komt nu toch wel heel dichtbij hoor! Inge en mama vertrekken over 5 weken al naar Italië om daar de drie reuzen te gaan beklimmen! Ze hebben er erg veel zin in en zijn ook druk aan het trainen. Het nadeel van de omgeving Genemuiden is dat het platter dan plat is. Geen berg te bekennen! Daarom proberen ze in ieder geval maar heel wat kilometertjes in de benen te krijgen.

Ondertussen zijn ze ook druk bezig met de voorbereidingen van de collecte die wordt gehouden in Genemuiden van 25 t/m 29 augustus. Er hebben zich al heel veel collectanten aangemeld, maar er kunnen er toch nog wel wat bij. Hoe meer collectanten, hoe kleiner de wijken die moeten worden gelopen.



Interview
Om de collecte en Forza4Sam te promoten zijn mama en Inge al door twee journalisten geïnterviewd!  Houdt de kranten in de gaten! Inge moet heel erg wennen om in the picture te staan :-). "Laat mij maar die bergen beklimmen."

Sponsoren

Mooi weer!
Ondertussen genieten we ook heel erg van het mooie weer! Lekker veel in de tuin spelen en schommelen. Maar tegen die benauwde warmte kan ik niet hoor! Dan kan ik de warmte niet kwijt en raak ik oververhit. Dan blijf ik binnen met de airco aan en dan is het goed te doen.

papa kan mooi voorlezen
 


In bed kan ik me altijd prima vermaken met m'n blauwe muis. Ben ik niet lenig?


Epilepsie
Ik heb de laatste maanden wel wat meer epilepsie. Zo heb ik er dagen weinig last van en zo schiet ik van uit het niets in een aanval. Deze duren de laatste tijd ook steeds langer. Eerst ruim een minuut loop ik blauw aan. Heel akelig. Daarna lijkt het of ik weer uit de aanval kom, maar ik blijf dan nog een paar minuten afwezig. Dit is waarschijnlijk een 'absence'. Het gekke is dat ik dan glimlach. Maar het klopt natuurlijk niet en in hoeverre is dit nou goed voor mijn hersenen?

Vakantie
Eind juni zijn we voor 2 weken op vakantie geweest naar de RonaldMcDonald Kindervallei dichtbij Valkenburg. Ja, dezelfde accommodatie waar we al 2 x eerder een weekend zijn geweest. Het is zoooooo leuk daar! 
We hadden een fantastisch appartement met alles erop en eraan: hoog/laagbed, bedbox, hoog badje, alles gelijkvloers... ideaal!!! En de meeste mensen die daar werken zijn vrijwilligers! Ongelooflijk hè! Ze zijn zo aardig en lief. Als we aankomen staat er bijv. een zelfgebakken cake of vlaai klaar voor papa en mama... Ik kreeg nog een mooie bal.


Wel was het heel rustig, omdat de schoolvakanties nog niet waren begonnen. Maar dat vonden papa en mama niet erg. Zo konden ze goed uitrusten. Papa heeft nog gefietst en mama heeft veel gewandeld. Ook zijn we met z'n drieën lekker aan de 'wandel' geweest. Veel terrasjes gezien. En wij zijn nog bij vriendje Noa geweest! Dat was heel gezellig. Alleen had ik heel erg veel last van de hitte, totdat ik in de box van Noa mocht liggen met de airco aan. Toen leefde ik weer helemaal op!


Het eerste weekend kwamen opa Wim en oma Gerrie een paar dagen langs. Zij verbleven in de gastenkamer van de Kindervallei. Dat was gezellig! Alleen was het toen net niet heel mooi weer. Flinke buien op onze koppies gehad, maar dat mag de pret niet drukken! Papa en mama hebben nog een dagje gefietst op de elektrische fietsen van opa en oma. Moet daarbij wel vertellen dat papa de ondersteuning niet heeft gebruikt. Mama volop :-). Papa ging zelfs harder de berg op dan mama met de boost aan! 






De laatste dag kwamen opa Harry en oma Ria nog een nachtje langs. We zijn nog uit eten geweest op een prachtig panoramaterras. Daar waren papa, mama en ik ook al eerder geweest die week. Voor de zekerheid maar een tafeltje telefonisch gereserveerd. Mama uitleggen dat ze een tafel wilde voor 4 volwassenen en mij. Dat ze ruimte voor me wilde waar ik kon liggen op de grond. 'Oh', zei de serveerster aan de lijn, 'jullie zijn van de week ook al geweest of niet?' We vallen dus wel op...:-), maar ze was zo attent! Tafel met veel ruimte erom heen stond voor ons klaar hoor! Papa en mama waren een kleedje voor mij vergeten en die hadden ze ook wel voor mij! Top zulke mensen!

We hebben heerlijk gegeten en genoten van het fijne weer. Toen werd het wel wat donker in de lucht en besloten we maar gauw terug te wandelen door het prachtige natuurgebied dicht bij de Kindervallei. Daar hebben we nog onderstaande foto's gemaakt!




Nieuwe bedbox
O ja... vergeet ik het bijna te vertellen. Ik heb sinds vorige week een nieuwe bedbox. Ik werd te groot voor de oude. Ik trapte tegen alle kanten aan. Nu heb ik lekker veel ruimte om te rollebollen door de box! Het is een geluk dat we een grote woonkamer hebben, want hij is 140 x 160 cm! 




2 opmerkingen:

  1. Waar kan ik me opgeven om collecte te lopen?

    Groeten, Harriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag een mailtje sturen naar harmenilona@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen