zondag 17 maart 2013

Niet kunnen plassen

Balen! Afgelopen donderdag was het een dag waar papa en mama al zo lang zo bang voor waren dat die zou komen…. Ik werd droog wakker…, maar ging ook niet gelijk plassen… Tegen 10 uur vond ik het zelf ook niet leuk meer, ook niet voor de televisie of in de stoel. Normaal vind ik dat altijd leuk, maar nu dus niet. Ik begon te trappen met de benen en te huilen, want ik kon niet plassen en mijn blaas zat vol! Mama bellen met de plaspoli in het ziekenhuis en daar konden we van 13 tot 14 uur terecht. Maar het was nog maar 10 uur, ik kon niet zo lang wachten! Ik had pijn! We mochten naar de eerste hulp gaan en daar zou de kinderarts en de plasverpleegkundige ook komen. Mama de auto vol laden (die stond toevallig thuis, want we zouden eigenlijk iets veel leukers gaan doen ’s middags). Vriendin Jacolien wilde wel met ons mee, daar was mama wel heel erg blij mee! Ik ook, want een beetje extra aandacht voor mij is nooit weg natuurlijk :-) Tegen 11 uur waren ze klaar met spullen pakken, alleen ik moest nog in de auto… En rara wat had ik gedaan? Geplast! Opgelucht dat ik was! En mama ook! We hoefden niet meer halsoverkop naar het ziekenhuis, want de druk was er vanaf. Een goed uur later zijn we alsnog gegaan voor de afspraak op de plaspoli.

 
Er was een hele lieve verpleegkundige die mama (en Jacolien) alles uitlegde wat betreft katheteriseren. De verschillende katheters die er zijn en hoe het ook al weer moet. Papa en mama hebben het helaas heel vaak bij Matt* moeten doen, maar dat is al weer 4 jaar geleden. Dus een uitleg was wel weer even goed. Ook heeft mama mij daar ter oefening gekatheteriseerd. Dit ging gelukkig heel goed en ik vond het ook niet erg. Ik was ondertussen druk aan het spelen met mijn belletjesmolen.

Maar het blijft niet leuk! In plaats van dat ik ’s ochtends nog even mag blijven tukken, wordt ik gelijk uit bed gehaald en voor de televisie gezet in de hoop dat ik ga plassen. Tot nu toe heb ik dat nog wel gedaan gelukkig. Dus thuis ben ik nog niet gekatheteriseerd. Hopelijk zet dit door!
 
Gelukkig zit ik voor de rest wel heel goed in mijn vel! Ik ben heel vrolijk en vriendelijk! Vanochtend lekker zitten teuten met opa!
 
 

100 kilometer
Gisteren heeft papa voor het eerst meer dan 100 km gefietst! Niet dat dit helemaal de bedoeling was… Hij wilde naar de Lemerlerberg fietsen, maar dat ging niet helemaal goed. Gevolg: vele extra kilometers gemaakt… in totaal 108 km! Moe dat ie was! Haha! En honger!  Dus de pannenkoeken in het Y4Y-Pannenkoekenrestaurant gisteravond gingen er zeker goed in! Ze waren heerlijk! Ik ben ook nog even geweest met opa en oma. Dat was erg leuk. De jeugd (55!) van onze kerk hebben voor twee avonden een pannenkoekenrestaurant geopend: een tent vol met pannenkoekenbakkers, allemaal leuke serveersters, 450 (!!!) eters…. Hoeveel pannenkoeken zijn dat wel niet!? Echt strak georganiseerd!  Echt heel goed!



Nog meer foto's zien? zie http://www.mijnalbum.nl/Album=4Z3W7D37

De helft van de opbrengst gaat naar Forza4Sam! Geweldig toch! En van de andere helft van de opbrengst gaat de jeugd allemaal leuke dingen doen, zoals zwemmen, schaatsen, klimmen… nou dat hebben ze dan ook wel verdiend, toch!?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten